18. marts 2009

Ingen parabener her!


Som jeg tidligere har skrevet, er jeg begyndt at interessere mig lidt for, hvad mine cremer indeholder. Jeg vil altså gerne undgå parabener, som altså kan virke hormomforstyrrende på kroppen! (det er vel ikke så mærkeligt?!)

I mange år har Biotherms bodylotion været mine suveræne favorit. Men men, jeg besluttede at tjekke dens indhold, og det viser sig, at der er 5 ud af 6 mulige parabener i..! Argh! Så nu har jeg købt denne fra Derma, som er helt uden tilsætningsstoffer. Den virker super, og jeg har givet 20 kroner for den! Jep, en ny favorit!

3 kommentarer:

Ellinor sagde ...

Det är viktigt att tänka på inte bara vad man bär i klädväg eller stoppar i sig, lika viktigt är att tänka på vilka krämer och dylikt man använder sig av. Själv brukar jag handla min hud- och kroppsvård på hälskostbutiken här i stan. De har ett bra och brett sortiment av "rena" ekologiska produkter.
Hoppas att allt är bra med dig annars.
Kram

Lisa sagde ...

Oj, det var nytt för mig! Gick och kollade mina krämer och ALLA innehaller det... Inte bra! SA tack för informationen.

Natti Natti till dig med.

Kram Lisa

Malin sagde ...

Se Nordic Sense: http://www.nordicsense.dk Super hudvård og haarvård utan parabener!