18. marts 2009

Hola mis amigos


















Jeg er stadig syg, og mens jeg ligger her på sofaen i solens stråler, kommer jeg til at tænke på en af mine store passioner - Spanien!

Jeg har rejst meget i Spanien, boet i Spanien, jeg taler spansk og jeg spiser mig hellere end gerne tyk i de lækre spanske tapas. Sprog har altid været min stærke side, og spansk faldt jeg for med det samme, da jeg fik det på gymnasiet. Jeg savner at tale det spanske sprog og at læse spansk. Derfor lå jeg og overvejede, om det mon ikke er muligt, at købe spanske magasiner her i Danmark? Det skal jeg undersøge! Tænk at få fat i et af de gode spanske magasiner, lave sig en cafe con leche og en boccadillo og så ellers bare slænge sig på sofaen...ahhhh
For at fuldende mit spanske drøm hørte jeg den her, og så var jeg "hjemme" i Spanien igen!

Viva España!

5 kommentarer:

Ellinor sagde ...

Jag älskar också Spanien.
Har regelbundet åkt dit tillsammans med min familj under somrarna och det är verkligen ett riktigt smultronställe. Åker dessutom till Barcelona nu på fredag och behöver jag säga att jag längtar?
Vart i Spanien åker du helst, samt vart jobbade då? Själv arbetade jag en tid på Gran Canaria för några år sedan, vilket var ett äventyr.
Kram på dig

Ellinor sagde ...

SV: Jag arbetade på ett företag som säljer andelslägenheter...du vet en sådan där jobbig typ som står på gator och hotell för att locka turister till denna anläggning :P Det var faktiskt mycket roligare än det lät. Vi var ett härligt gäng.

Anonym sagde ...

Man måste sköta om sig själv, ingen annan gör det ju, hihi!Älskar också spansk mat, paella är underbart. Hoppas att du har en skön kväll också, kram!

Anonym sagde ...

Vilka härliga bilder! Sj sitter man här och tittar man ut ligger stora drivor med snö och är 2 grader + :/ A ja snart måste väl våren komma! :D

Anonym sagde ...

Men du borde ju göra som jag, träffa en Spanjor! :)

Har du nan resa till Spanien planerad i sommar eller sa?

Krya pa dig vännen och tack för Pragtips!!

Kram Lisa