24. januar 2009

Mit guideliv del 3

"Så er mit nye hjem blevet Kreta - Chania, og her er virkelig skønt!! Det begyndte dog lidt uheldigt, da vi tre nye danske guider kom til at bo på et hotel blandt alle vores gæster. Vores guidelejligheder var ikke klar. Faktisk var de slet ikke bygget endnu, og sådan gik det, at vi endte på Galaxy. Heldigvis havde vi hinanden, og det endte med at være en god tid på Galaxy, og til sidst kunne vi tilmed kommunikere lidt med den gamle græske gut som ejede hotellet.


Hotel Galaxy var ikke ligefrem luxus!!



Glade var vi, da vi kunne flytte til Galaxen de luxe. Helt nybyggede lejligheder! Vi vidste bare ikke, at den græske dame som ejede stedet var utrolig emsig, og forbød os at have gæster, og generelt ville hun bare blande sig i alt! Vi kunne ingen græsk, men hun kunne et par tyske gloser og resten foregik med tegnsprog! Det var en oplevelse!








Galaxen de luxe





Fra første øjeblik tabte jeg mit hjerte til Kreta og var forelsket i stedet. Kreta er den smukkeste ø, og den har så mange vidunderlige steder. Havnen i Chania er et fantastisk sted og jeg elskede at komme der.


På Kreta oplevede jeg for alvor det søde guideliv, og lærte vildt mange ting. Jeg elskede mit arbejde som guide! Den ene dag kørte jeg udflugt til den fantastiske Knossos, næste dag skulle jeg arbejde 24 timer og hjælpe en lille pige som var blevet voldtaget, dagen efter skulle jeg i lufthavnen, næste dag til Samariakøften osv. Ikke 2 dage var ens!






Jeg arbejde ofte på Apllos servicekontor, og det var jeg utroligt glad for. Jeg mødte en masse spændende mennesker, og i blandt også meget utilfredse gæster!


Sæsonen gik og jeg var ikke i tvivl om, at jeg ville fortsætte som guide. Jeg søgte derfor de kanariske øer til vinteren, og jeg var meget glad, da jeg fik Tenerife. Jeg havde før været på syd Tenerife og synes det var et fantastisk sted. Jeg glædede mig derfor til at komme til Tenerife, men jeg var ikke glad for at forlade Kreta. Lige inden jeg skulle flyve var jeg helt opløst af gråd! (synes jeg har grædt mange gange i denne beretning:-))


Tenerife here I come! Det skulle dog ikke gå som jeg havde troet...

Ingen kommentarer: