11. februar 2009

Helsefreak

Jeg er jo sundhedsfreak. Jeg træner spinning eller anden fitness næsten hver dag, spiser sundt, drikker urtete og forsøger virkelig at være sund. Jeg vil dog ikke være fanatisk, og da jeg elsker god mad og vin, vil jeg havde lov at nyde livet:-)
Jeg kom til at tænke på dette, fordi jeg lige i dag har fået at vide, at en bekendt er indlagt med anorexi...puha, det sætter tankerne igang! Det er skræmmende, at samfundet har nogle idealer, der gør at unge piger og kvinder sulter sig selv. Jeg synes, man skal passe på sin krop og holde sig sund og slank, men der er en grænse. De unge sammenligner og identificerer sig selv med modeller og popstjerner, men mange af dem lider også af anorexi. Er det sådanne mennesker vi skal have som idealer? Hvordan undgår man dette?

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Ja du, det är inte lätt att hitta den rätta balansen, speciellt med pressen fran alla Size 0 kändisar. Vet inte riktigt vad det är som gör att vissa far aneroxi.. Usch, stackarn. Hoppas att hon blir bättre snart.

Förresten, du har en liten utmaning hos mig.

Kram Lisa